Tuesday, October 20, 2009

Arte - Art



El arte me da un equilibrio perfecto entre escapar la realidad y dejar que el mundo me sobrepase. La alquimia de transformar mierda en belleza: una metáfora esperanzadora; una experiencia curativa. Esa es exactamente la razón por la cual me entristece verlo confinado a lugares exclusivos para gente exclusiva. Sería fantástico que el arte se volviera parte de la vida cotidiana, disponible para cualquiera que desee disfrutarlo. De esa manera, estoy segura, el mundo estaría un poquito mejor.

-----------------------------------------------------

Art gives me a perfect balance between escaping reality and letting the world overwhelm me. The alchemy of transforming shit into beauty: a hopeful metaphor; a healing experience. That's exactly the reason why it saddens me to see it confined to exclusive venues for exclusive people. It would be wonderful that art becomes a part of everyday life, available to anyone who wishes to enjoy it. That way, I’m sure, the world would be a little better.

No comments:

Post a Comment